środa, 31 października 2018

Teardowny różnych urządzeń elektronicznych

W sieci można znaleźć wiele stronek oferujących podgląd na podzespoły użyte w urządzeniach elektronicznych jak telefony/laptopy/cokolwiek...

Warto czasem to przejrzeć - można podpatrzeć ile jeszcze skila nam brakuje w projektowaniu układów, jakie firmy są wykorzystywane itp.
Z kategorii laptopy/telefony polecam od siebie stronkę ifixit - link do podstrony z przeglądem nowego galaxy note 9 - z ciekawostek - jego "rysik" ma wbudowany układ BLE, zasilanie z superkondensatora, ładowanie bezprzewodowe.
Z bardziej "domowych"/nietypowych urządzeń - polecam stronkę allaboutcircuits gdzie jest seria artykułów pod tytułem "Teardown Tuesday".
Bardziej laboratoryjny sprzęt możemy znaleźć na zapewne znanym wszystkim kanale EEVBlog na YouTubie.

Aczkolwiek jeśli szukamy czegoś konkretnego to standardowo najlepszym rzowiązaniem jest szukanie w google i znajdziemy jeszcze mnóstwo innych stron o tej tematyce, niektóre typowo nastawione na pomoc serwisantom z płatnym dostępem do schematów itp.

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jak mam problem ze znalezieniem czegoś to pierwsze pytam w sklepie jak np. tyrystory https://www.micros.com.pl/tyrystory/ . Szukałem i znalazłem tutaj i dodatkowo jeszcze mnie wspomogli kilkoma poradami . Także sklep tez może być centrum wiedzy. POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o materiały używane do produkcji podzespołów stosowanych w elektronice to tutaj https://tspcb.pl/ można znaleźć wiele informacji. Jest to poza tym producent obwodów drukowanych, bardzo polecany

    OdpowiedzUsuń