sobota, 6 października 2018

Historia schowka systemowego

Opisywałem już tutaj program executor - jego jedną z opcji jest historia schowka systemowego. Istnieją także inne aplikacje przeznaczone do tego celu, które mają większe możliwości.

Jedną z nich jest Ditto (https://ditto-cp.sourceforge.io/) - w przeciwieństwie do executora oferuje fajne opcje odnośnie wyszukiwania w historii schowka wybranych fraz, czy to przeszukiwania regexami. Oferuje także skróty pod konkretne pozycje z listy historii - zawsze to kilka strzałek w dół mniej.

Dla mnie jego "wadą" jest to, że musiałem zmienić trochę podejście - executor działał tak, że to co wybraliśmy z historii zostawało kopiowane do schowka na pozycję numer 1 i mogliśmy sobie to potem wkleić ctrl+v, tutaj natomiast zawartość schowka jest wklejana automatycznie tam gdzie mamy kursor, więc musiałem się do niego trochę przyzwyczaić.

Kolejną zaletą jest to, że możemy w historii mieć także obrazki - czasem się przydaje!

Program ogólnie oferuje więcej opcji - możemy sobie potworzyć grupy/szablony tekstów do wklejania itp - warto więc z nim poeksperymentować.

UPDATE (2019)
Wcześniej wymieniona wada - zniknęła po czasie używania.
Generalnie ten programik jest czymś, bez czego teraz sobie nie wyobrażam pracy i nie umiem pracować na "cudzych" komputerach. Już kilka razy się złapałem, że gdy komuś pomagałem i na jego komputerze coś edytowałem - porobiłem kilka zmian i chciałem wkleić fragment kodu z 3 pozycji ze schowka, a tu skrót nie działa :p

0 komentarze:

Prześlij komentarz