sobota, 3 marca 2018

Embedded World 2018 - mała relacja

Miałem okazję w tym roku uczestniczyć w targach elektronicznych Embedded World 2018.

Przedstawię tutaj mój mały opis - co tam przykuło moją uwagę itp.



Więc tak - targi odbyły się w dniach 27.02.18r-1.03.18r w Norymberdze.

Na wielu stanowiskach można było zobaczyć "robotyczne" konstrukcje:


Firma z bardzo ciekawymi obudowami do projektów (takachi):











Podpatrzyłem trochę jak wygląda w środku urządzenie zamontowane w walizkowym case (bo miałem z tym trochę do czynienia):



Była też firma Keysight:
 

Spodobał mi się ten zasilaczyk od nich:

Bardzo dużo było w kwestii wyświetlaczy.
Taki tam E-papier tylko 31cali:
 

Sterowany przez SMTkę:

Lcd nietypowych kształtów:


Masa oledów:



Te ostatnie w obudowie "HDkowej" mają niesamowite kontrast - zdjęcia tego nie oddają w pełni.

Dużo wyświetlaczy do automotiwu:


Było także stoisko firmy 4D Systems - produkują oni fajne płytki typu "ESP + LCD" z ich środowiskiem do tworzenia aplikacji graficznych itp:





Odnośnie ESPków -  ich twórcy też byli:

Przeszedłem się na dział Microchipa:






Na mapce była wydzielona strefa Atmela w Microchipie, ale w praktyce to było tylko stoisko z arduino :p
Coś co mi się spodobało - w kilku miejscach były "słupy" z ogłoszeniami odnośnie pracy:

Tutaj system do automatycznej optycznej weryfikacji płytek po lutowaniu - "dość szybko" działa:


OK - a teraz coś co wywarło na mnie największy efekt - przezroczyste wyświetlacze elektroluminescencyjne. Przepuszczają 80% światła. Wygląda to tak:





Lepiej oddadzą to filmiki:

OK - a dlaczego ja tam byłem - otóż firma ST zebrała kilka osób, które umieściły swoje projekty na forum i zaprosiła je do przedstawienia ich na targach - aby pokazać, że hobbyści itp wykorzystują ich układy. Ja zabrałem płytki z SUDOKU i zegarki z diodami NeoPixel. Moje miejsce wyglądało tak:


Byłem obok KAMAMI i Politechniki Warszawskiej - ogólnie był tam taki polski zakątek:

Więcej o tym można przeczytać tutaj: http://mikrokontroler.pl/2018/03/02/prezentacje-agh-weiti-politechniki-warszawskiej-targach-embedded-world-2018/
Wszystko w strefie "STM32FanZone"



1 komentarz: