sobota, 26 listopada 2016

Próby soldermaski do PCB odc 1


Skoro fotochemia już w miarę działa czas przejść o krok dalej

czyli jak zrobić ładną soldermaskę. Istnieje kilka sposobów począwszy od malowania farbą do szkła i potem zdrapywania farby w miejscu padów, ale chciałem coś "czystszego" i żeby przy okazji wykorzystać naświetlarkę UV.
Kupiłem na allegro tanią soldermaskę UV w cenie ok 30 zł. Nakłada się ją przez folię na PCB i rozprowadza np kartą bankomatową. Efekty do tej pory nie są zadowalające :/
Za pierwszym razem zdecydowanie za długo trzymałem w naświetlarce przez co cała powierzchnia PCB łącznie z padami się utwardziła:




Starłem więc całą soldermaskę papierem ścierny (dłuuuugo to zajęło) - widać, że ścieżki już tego nie wytrzymały na kolejnych zdjęciach.
Kolejna próba - i tutaj mieszane odczucie, Pady zrobiły się w miarę OK, ale tam gdzie była grubsza warstwa farby to odpadła ona od płytki mimo jej odtłuszczenia


Następną próbę zrobiłem już na innej płytce i po utwardzeniu przejechałem ja papierem ściernym. W miejscu padów soldermaska jest widocznie słabsza i odchodzi z płytki. Wada - nie błyszczy się tak jak wcześniejsze.
Jak tylko znajdę więcej czasu powrócę do tego tematu.

0 komentarze:

Prześlij komentarz