czwartek, 20 kwietnia 2017

Niektórych rzeczy juz nie warto robić samemu - termostat


Potrzebowałem prosty termostacik - pierwsza myśl - zaprojektuję, zaprogramuję i będę miał taki swój, ale coś mnie podkusiło i sprawdziłem na ebayu - znalazłem tam termostat W1209 za 1,69 dolara - ok 7 zł. Spełnia on wszystkie wymogi, a za taką cenę kupiłbym max procek, lm1117, przekaźnik i przyciski, a gdzie płytka i sonda temperatury?
Co innego, gdybym potrzebował jakieś funkcje, których on nie ma itp - wtedy warto zrobić to samemu, dla podstawowych zastosowań pozostaje tylko aspekt edukacyjny przy takim projekciku.

Można go dostać u nas w wielu sklepach elektronicznych - może komuś kiedyś się przyda.

2 komentarze:

  1. Raczej wolę gotowy produkt i ogólnie na stronie https://sterownikitech.pl/sterowniki-termostaty-przewodowe,c12.html sprawdzam, jaki termostat pokojowy z oferty będzie najlepszy. Myślę, że bez problemu uda mi się znaleźć coś odpowiedniego, bo nie mam już czasu szukać i dalej wybierać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektórych rzeczy nie warto robić samem bo może okazać się, że te wykonane przez fachowców będą zwyczajnie lepsze. Tak jest z obwodami drukowanymi, od tego jak dobrze zostaną wykonane zależy potem działanie całego urządzenia. Na https://tspcb.pl/blog/technologia/obwod-drukowany-pcb-ang-printed-circuit-board-co-to-jest-i-jakie-ma-zastosowanie-w-elektronice widzę artykuł na temat takich obwodów, zwanych także płytkami PCB.

    OdpowiedzUsuń