niedziela, 10 lutego 2019

Organizacja notatek

Przy programowaniu/nauce programowania zapewne efektem ubocznym będzie masa notatek. Masa notatek...

I jakoś trzeba nad tym wszystkim zapanować. Moja mała lista programików/podejść przez jakie przechodziłem - może komuś się przyda.

1 - notepad++ - tak - w  nim da się robić fajne notatki - wydzielałem je do osobnych katalogów, dawałem odpowiednie tagi/headery i trzymałem w cache programu - czyli wszystkie się razem z nim otwierały. Potem wystarczyło zrobić "Wyszukaj we wszystkich otwartych dokumentach" i znajdowałem co chciałem. Do czasu aż dziwnie nie umarł :/ większość odzyskałem, ale zapewne czegoś się nie udało - więc rozglądałem się za innymi.
2 - onenote/evernote - przyznam szczerze, że zawsze się od nich odbijałem, ale ogólnie mają wszystko co potrzeba
3 - confluence - bardzo rozbudowana platforma - można na niej oprzeć wszystkie procesy nawet w dużej firmie itp - więc do notatek się bardzo sprawdzi. Jeśli mamy swój hosting i firme do 5 osób jest to jednorazowy koszt 10dolarów.
4 - moja zamiłowanie do "notepadowych" notatek dalej żyje i część przeniosłem do serwisu "gist" z githuba - notatki piszemy w markdownie - więc potem ładnie wyglądają itp + umiejętność markdowna przydaje się w readme githubowych.
5 - ewolucja poprzedniego - brakowało mi jakiejś organizacji w katalogi/tematy - i tu z kilku podobnych apek wybrałem "stackedit.io" - z edytorem online, podłączeniem pod gdrive itp. + można je potem udostępniać np tu na blogu więc potestuję to w przyszłości.



Ktoś coś jeszcze fajnego zna?

1 komentarz: